Followers

03 July 2012

Kehidupan baru

Posted by SnoW cRysTaL at Tuesday, July 03, 2012
Assalamualaikum.
 Lame rasenye x update blog ni, rase lain plak bile blogspot ni dah upgrade and tukar layout. Salah satu sebab tak update, sebab tak de cerita la. Hari2 makan tidur tengok TV online. Ada la jugak meluah perasaan, tp aku meracau kat tempat lain. Tak nak aura negatif aku mempengaruhi orang lain pulak.
Pendek cerita, ape yang aku buat lepas grad ?


-Lepas keje kedai tudung, aku gi KL keje buat mee (tolong member baru nak start bisnes), tp kejap je.Keje relax gile (aku asyik gi berjalan2 je pastu hujung bulan mak aku suh balik,lol) and hujung bulan dapat gaji. Rase macam gaji buta and atas sebab2 tertentu aku quit.. bulan 1 dah balik Kedah.


-Dalam waktu2 free menganggur tu ade la balik kampung, pergi interview and pergi exam untuk keje. Ada sesetengah interview je pegi, pokai le klo nak pegi interview jauh kerap2.


-Dalam masa 2 bulan lepas, aku dapat call keje admin assistant tmpat kak da keje serentak dengan management trainee kat alor setar, So, aku tolak yang putrajaya sebab alor setar punye dekat memandangkan gaji lebih kurang. Rupe-rupenya management trainee tu kejenya macam door to door direct selling. Ayah aku suh brenti,so ak brenti la keje lepas 2 hari ,haha.

-Then, setelah beberapa interviews, akhirnya aku diterima bekerja di program Edu citi tel,Perlis under Northern Corridor Implementation Authority (NCIA).Bersyukur sangat dan sekarang dah rase ade matlamat hidup. Waktu menganggur rase macam ' hidup segan, mati tak mahu'. Walaupun kontrak, tp x pe la..Itu kehidupan yang ak pilih untuk mase sekarang ni. Masalah  mase depan ak pikir kemudian. Kerja dulu sementara tunggu kerja gov. Yang penting, aku suke kerja baru ni  <3

2 comments:

Jey on July 5, 2012 at 10:17 AM said...

tahniah amy, aku pun kontrak gak yg penting enjoy!
jd apa keje kt perlis tu?

SnoW cRysTaL on July 6, 2012 at 2:41 PM said...

jadi student fasi je,huhu



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei