Followers

09 May 2011

Posted by SnoW cRysTaL at Monday, May 09, 2011
Ptg td ak chat ngan en Hizwan.Dimulai dengan beberapa intro..bla bla bla,smpai la satu part..

En Hizwan:da abes exam?
Aku:Dah 5/5 ari tu..
En Hizwan:enjoy la korang..
Aku:Tak de la enjoy lagi baru2 lepas ni,still teringat kawan2..
En Hizwan:Kawan watpe..Depa bukan ingat kat kita pun.
Aku:Wlaupun ktorang jauh,ktorang stilll kawan dalam hati.
En Hizwan :pandaila hangpa!
Utk jangka masa pnjang,maybe ade btolnye ayat en Hizwan.Kata la dalam 2-3 tahun lagi,ko adalah antara org terakhir dpt keje.Or still tengah keje yg merepek2..Sape agaknye yg still ingat or masih kisah kat kita? Susah kot masa tu,sume org da busy ngan keje masing2..

Based on previous experience, ak agak besenye 2 sebab kenape ak x dpt nak keep in touch with my friend/best friend..
-Aku je yg anggap dia one of my best friend.Dia?dari cara2,nmpak mcm x..
-Selalu aku je yang pulun contact,dari zaman skola mnengah aku camni.(eg, rummet ak yg agak rapat ngan aku mase matrix.Bukan slalu pun ak contact,satu sem bape kali je,tp dia susah sgt nk reply). Smpai la suatu masa ak da tawar hati nk contact org lg.Mase tu,kenangan da x de erti lg.Teringat zaman dulu,tp feeling rindu tu da x de..

Tak suke la terjage tengah malam camni.Aku dah mula berpikir/terasa yg pelik2..Dulu,kalau kalau rase uneasy,kuar bilik,jmpe org ramai,perasaan tu lesap dengan sendiri.Skang ni,perasaan susah nak hilang ,x ley kuar dr dinding bilik aku.Maybe ak terlampau depend on friends.Bayangkan,balik umah awkward ngan family sendiri.Kejadah??Mak aku pulak asyik ckp sayang adik aku,nak adik aku cepat balik.Kehadiran ak kat rumah pn x de la menambahkan kemeriahan rumah pon.Dah aku asyik diam memanjang.Biasa klau kat hostel,terasa nak luah ape2,trus je cakap kat tika@ eca.Skang ni, nak kene msej je.

Sometimes,i wish i never been too close to my friend.It is hard to moving on..huhu.Sekarang da masuk ari ke-3 kat umah,ak start fikir  
"berbaloi ke aku ingat kawan2?entah2 dorang tak ingat aku pon seperti aku ingat dorang.."
Bile ak keep on pikir merepek2 cenggini,hati aku berubah sedikit demi sedikit.Yg ni aku takut.Persepsi ak kat mnde2 lepas a.k.a kenangan pon mungkin berubah.Pelik kan aku?

Diri aku dengan kawan2 x same dengan diri aku dirumah..dengan kawan2,kdg2 aku bole jadi gile,ade mase ak slalu pot pet jugak..Itu pon org ckp aku suke pendam..Ye,sesetengah kot bile aku emo..huhu.Kat rumah nak bukak mulut continously sgt susah,jadi berganda2 aku pendam.Hoh..hanye blog je jadik tempat luah..Aku slalu harap aku dimana2 pun sama.Aku pulak bkan jenis ade kawan ramai..bukannye ak reti nak kawan dengan ramai2 org..Memikirkan yg ak x bole huha huha lg lepas ni..sedih kot..Org yg outgoing lain.Campak kat mane2 pun bole huha huha lg.Mcam Kak Su,physicist nuclear med.Yang pasti,klu ak x jmpe geng lepas ni,i'll be the most boring person ever on earth.

Nak tau sejauh mane extend ak pentingkan kawan??Sampai aku x de feeling nak bercinta..Aku rasa bercinta x sebest bersama kawan2(x tau la,x de pengalaman pon)..Mungkin ak kene cari pakwe,so that ak bole tukar fokus aku...hoho..Bajet sesenang abc je carik pakwe...Bukan ape, kawan x kan la nak duduk ngan kite smpai tua.

p/s-ak tulis entri ni smpai tertidur smalam,huhu...

Ade ke orang yang jadikan kawan priority utama?Aku je kot...Aku pujuk diri,"tak berbaloi la, sila ubah mind set".

Kite x kan boleh teruskan hidup kalau asyik dibayangi kisah lampau.Kadang2 kite terpaksa lupekan kisah lalu utk meneruskan hidup dengan sempurna.Mungkin ni masanya ak mengeratkan hubungan dengan family.

Mungkin orang rase entri aku ni kelakar kan??"Ntah ape la minah ni nak emo2 sangat"

Malas la aku nk pikir ape org nak cakap.

4 comments:

miss nimnim on May 9, 2011 at 10:14 PM said...

bagi aku tak salah kalau kite igt kengkawan...hehehe...kalau singgah melaka nnt jgn lupa contact2 aku tau..iA kalau ade jodoh kite jumpe

SnoW cRysTaL on May 10, 2011 at 12:06 AM said...

haha,wokeh..klu ade rezeki,dpt la aku g sane..ak mmg plan nk carik keje kt area kl @ mlake..huhu~

fatiehah asmui on May 10, 2011 at 12:06 AM said...

act betol jugak ko kate amy..
bile makin lame, kite makin jumpe org ramai, kite akan kembali akward dengan kwan2 dlu

pengalaman aku pon gtu gak, tambah2 lagi kwan skolah rendah, sekolah men.. cuma yang matrik still rapat lagi..

cuma inisiatif aku just keep all the memories dalam bentuk yang nampak, bukan hanya dalam fikiran, so kite akan igt smpai bile2 pasal itu

SnoW cRysTaL on May 10, 2011 at 10:39 AM said...

sebab tu la,ak maybe nk tulis lg entri2 psal kenangan2 lg lepas ni,sebab x tau nk simpan dlm bntuk ape lg...klu stakat ingat kt otak,knpem lupe..hee~



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei