Followers

03 November 2010

Si Batu2 yang berapi

Posted by SnoW cRysTaL at Wednesday, November 03, 2010
Tadi masa tengah blogwalking ,tetiba tersentap baca blog ni.Terdiam and berfikir sekejap.Better korang stop baca blog aku, and baca blog  tu kejap.Then, baru sambung baca entri aku kat bawah ni.

Well, certain2 benda yang dia cakap tu ada betulnya,tapi bukan ke cara dia express kebencian dia tu keterlaluan?Seolah-olah dia yang assabiyah kat sini.Aku yang berasal dari Kelantan, walaupun tinggal kat kedah (tapi dah hampir 4 tahun kat kelantan, study),and cakap loghat Kedah..tapi aku still terfikir tak patut dia cakap Kelantan ni patut lenyap dari Malaysia.Kelantan assabiyah? (ya,sesetengah ,aku pernah jumpa),tapi,owner blog tu puji Johor melangit kot?Bagus3,kita harus bangga dengan negeri sendiri(baca la dengan nada yang sepatutnya).

Sebenarnya,bukan aku nak ulas pasal entri blog tu (takkan la aku nak overreact macam aku duk kat kelantan berpuluh2 tahun kan), tapi aku nak "komen" commenter2 entri tu.Serius batu api sekor sorang2..

fhunky-fhinky said...
second johorian reporting in(hopefully)!
nice rage, cant wait butthurt reaction.....  

Aamir said...
this is serious butthurt to the so-called kelatenese dude. 
and i'm so fucking exiciting watching their butthurt comment. this troll is awesome! 
   
gman said...
waiting for this blog to be posted on facebook as a link,
and then formed a group "BLOGGER OBEFIEND HARUS MINTAK MAAF PADA RAKYAT KELANTAN" omg this is exciting, as much as lost's finale! :D

 Successfull said...
Jom, post screenshot entry ni kat FB, pastu tag bebudak klate. Johorian reporting in 

Soul said...
Spread the hatred.. start the killing machine.. 

brouia said...
nak citer sikit. aku baru balek dari umrah. aku solat kt masjid al haram ari2 kt makkah. ko nak taw aku jumpa apa? ADA DUA FAGGOT. G SOLAT N NGAJI PAKAI BAJU ADA POTRAIT NIK AZIZ BESAR2 KT DADA DIORANG. aku malu nak mampus. bangang apa. kt makkah nik aziz kt dada gak. imam sudais pun pakai jubah putih je. malu gle tgk cm2 bangang. nik aziz mau ludah dua org bangang nie kalau dia jumpe. sek kelate ah nieh.

Eh,baru balik dari Mekah,dah nak bergosip?(aku tak cakap aku setuju ngan 2 orang yang pakai baju nik aziz tu ok?Memang tak patut sebab macam taksub).  

::Sarah:: said.... 
Oh hell yeah. More drama from the butthurts people. Nice..Now where's my popcorn and coca-cola want i want it...*looks around* 

Wa pelek doh tengok lu orang semua PROUD GILA BABAS tampal sticker negeri lu orang kat kereta. remids me of those tiga line. Haha. Tak payah puak2 kita kan 1Mesia.  

Tampal sticker kete pun berpuak2?Negeri lain tampal sticker x der pun salah?Ayah aku tampal 1, tapi relax jer bercampur ngan orang lain..

Tak larat nak copy paste sume..yang lawaknyer,tak pasal2 orang Sarawak terbabit sekali sebab loghat diorang.Ape kes?Hahaaha...
p/s : Jangan salah faham.Aku tak anti orang johor and aku tak sokong orang Kelantan.It just that penulisan orang tu and commenter2 tu jer yang aku rasa agak keterlaluan.
Peace.Jangan gadoh2 =)

1 comments:

fatiehah asmui on November 4, 2010 at 2:34 PM said...

sometimes, klo nk cakap indon jahat ke, ganyang indon ke..kite kene tgk org kite dulu..same2 sendiri dok kutuk, dah rapuh..bila org lain mengata, kita pulak yang konon2 "korang jahat"



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei