Followers

27 February 2011

CNY night was awesome!!!

Posted by SnoW cRysTaL at Sunday, February 27, 2011
Sebenarnya entri ni dah lewat satu hari,tapi nak jugak tulis.Ni sume gara2 report qa aku tak siap.Terpaksa mengadap report sampai muntah hijau,baru la dapat update pasal event yang ktorang pegi kelmarin dulu ni.

Tahun ni aku gagahkan jugak kaki pegi malam cny ni.Sepanjang 4 tahun kat USM ni,ini la 1st time and kali terakhir jugak ktorang pegi cny.Harga tiket RM12 per person,tapi berbaloi rasanya.

Ape yang best kat sane?

1.Memang dorang buat grand abes~Dari hiasan2,performance and leng loi2 yang dress up abes utk cny ni.Banyak cheong sam and dress yang kiut miut.Actually,mase cny break(mase mid sem) ari tu,aku dah survey cheong sam and samfoo2 yg ade kat supermarket.Tapi,entah mcam mane bole bertukar fikiran tak nak beli pulak..huhu.

Leng loi dari kelas aku,Adeline.

Secara overall,persembahan berkisar tentang evolution kehidupan manusia.Dari cerita Dewa Nu Wa mula mencipta manusia daripada selut,smpai ke zaman dewa2 bergaduh dan membawa kpd perpecahan manusia2 ciptaan Nu Wa tu,then ke zaman manusia sanggup membunuh manusia untuk dijadikan korban untuk dewa2,sehingga ke zaman Cina berhijrah ke tanah melayu,zaman perang dunia ke-2,and kembali aman seperti zaman sekarang.

p/s :Persembahan tarian and yoyo(btol ke yoyo menatang tu?) dorang mmg cool.And suke jugak nyanyian yg last tu..

2.Makanan bukan calang2,tempah kat hotel tu.Tak main la katering biasa,ngeh3...

3.Dorang siap buat pameran lg kat belakang dewan..rajin betol.

At first,makanan tu dapat seciput jer.Memang tak puas hati,rase macam tak berbaloi bayar rm12.Iye la,makan setakat lekat celah gigi.Tapi,ak tengok eca,uteh,eton dengan smangatnye beratur untuk kali kedua,aku pun join la.Alhamdulillah,yg round ke-2 ni,pekerja hotel tu letak bnyak plak lauk(agaknye nak abeskan baki makanan) ,smpai rase tak larat nak abeskan (yg 1st round tu budak usm yg serve).

 Muke puas hati dapat makan utk round ke-2

Sebab nak makan je,dah miss 2 persembahan ; crosstalk and choir...haha. Rasa tak best makan dalam gelap,so terpaksa keluar jugak.

 Menunggu persembahan bermula.

Dorang siap bagi booklet lg untuk tentatif malam tu (and of coz la bnyak iklan2 sponsors dalam booklet tu).So,boleh bayang la bajet dorang yang agak besar,tapi sebab sponsor bnyak..boleh pejam mate je la dengan angka banyak2 tu.



 Lukisan2 yang cantik malam tu.

 Bergambar dengan salah seorang budak yang naik stage malam tu.

Tak sure nak panggil ape budak ni.Performer kah??Sebab dia naik and lambai2 je atas pentas.Tocang dia tu mengingatkan aku pada character Na Zha,budak nakal dalam citer klasik cina.

Fire crackers XD


Gong Xi Fa Chai!!!

Aku memang salute la sume yang terlibat dalam menjayakan cny ni.Banyak sponsor yang dorang dapat.Maybe sebab rajin mencari.Tengok tiket pun gune kertas mahal,banner pun printed.Mane main gune cat2 pelaka ni..haha.Sanggup dorang buat kereta kebal gune kotak2,and arnab2 gune dawai2,isy3.


Bergambar di kereta kebal kotak and hiasan2 near the entrance.

Aku tengok tiap2 malam chinese2 tu mengadap arnab dawai tu kat bawah dm4.Latihan untuk performance pun aku tengok ambil masa yang lame.Memang kagum la dengan komitmen and usaha dorang.Kalau aku jangan harap la tiap2 malam turun spend masa nak buat hiasan2 tu sume,ahaha...Kalau ambil aku jadik participant untuk ape2 event,konpem hancur event tu..hahaha.


Tapi,errrr......


troli mydin ni bile dorang nak hantar balik mydin???Lame benor aku tengok bertapa kat kawasan desasiswa ni..ehehe

0 comments:



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei