Followers

16 February 2011

Saye memang suke wat bnda2 merepek ni~

Posted by SnoW cRysTaL at Wednesday, February 16, 2011
Dah lame aku x tulis blog...rase mcam otak pun beku mase menaip.Tapi,memandangkan aku di tag oleh hanim n teah,jadik ak merajinkan diri menulis.(bab2 merapu rajin jer,bab lain?hampeh)

25 random things about me

1.Aku tersangat lah self-conscious.Aku slalu rase stiap tindak tanduk aku akan dijudge oleh kengkawan dan juga public.

2.Tak pandai marah sambil mnghambur.Marah aku,diam n muke stress je kot.Klau aku bersuara time marah tu,lebih kpada berleter kot..Tapi,aku cpat recover klau marah...so,klau aku diam tu ,keep going je brckap ngan aku,sbb lame2 ak dah lupe ak tngah marah..

3.Tak minum susu tepung, and tak suke buah2 import.Paling x suke,oren..Suke buah2 tempatan seperti pisang and ciku..hehe

4.Aku seorang yang suke mnyepahkan barang2..

5.Mempunyai habit tidur yang sngat buruk seperti menampar,menendang,memeluk and menghimpit orang sebelah.(tanye eca,dia bnyak pengalaman tidur sbelah aku hari2).Oh ye,and kuat mengigau jugak..(nenek ak pn ade habit ni jugak,sah2 aku dpt habit ni dr dia)

6.Kalau aku amek mase lame mandi tu,jngan tertipu.Takde maknenye 45 mnit ak bersiram bawah shower,Maybe 30 mnit aku menari,15 mnit je mandi...hahahaha

7.Selalu lewat g klas.Dari zman skolah,matriks,smpai la universiti..Mase matriks,ade budak skolah aku tegur ..("amy,ang x pernah berubah")sebab aku sntiasa lewat g klas..Mase skolah dulu,x pernah srapan kat dwan makan sbb lmbat.And biasanye,ak x kan ikut jalan yg org ramai lalu pagi2.Pada aku,biar jumpe pk hem,jngan trjumpa pengawas,haha.Sebab tu aku akan lalu depan lalu bilik guru and berjalan sama ade seiringan atau blakang cikgu,so that ak tak nmpak mcam lewat g skolah.Konon2 pegi jumpe cikgu la pagi2...

8.Klau tengok citer yang touching2,mmg cpt berair mata..tu kalau tngok sorang la...klau tngok rmai2 blum pernah lg stakat ni..

9.T-shirt dalam wadrobe aku bnyak  kaler merah,oren,hitam dan pink je...takde biru,hijau,putih,coklat....

10. Darah jenis B -.Stiap kali g derma darah aku akan dengar org ckap..
                               "mahal darah awak ni"
                               "dalam brapa ratus ntah,sorang je darah b- ni"
                               "awak darah b- yer "
   dari kaunter check hemoglobin tu smpai la ke tmpat nurse tu.Mase 1st check jenis darah dulu,doctor tu amek darah aku 2 kali,sebab nak confirm jenis darah.Yang peliknye,ak tak rase darah ni jarang2 sangat pun,sbab rmai je yang aku tau kat usm ni ade darah B-.Atau mungkin beberapa kerat orang yang berdarah B- ni happen to be org yang aku kenal.

11.Antara nama2 panggilan aku ialah aimi,amy,mi,nad,nadirah,mimi,along...

12.Stakat ni injury paling serius yang pernah aku alami hanyalah patah tangan(sebab jatuh tangga),and tak pernah lagi kena jahit akibat luka.

13.Sejak ambik lesen ni,dah 2 kali langgar knderaan lain waktu malam.Sekali kereta,sekali motor..trauma jugak mula2,tp sebab kena paksa dengan mak bapak,terpaksa drive jugak sperti biasa.(Alah,mak aku tu sbenarnya nak suh aku jadik driver dia time cuti2)

14.Sentiasa ade masalah kewangan setiap sem akibat perangai ak yang suke berbelanja merepek2..

15.Tak selesa keluar kalau tak pakai deodorant.Kalau dah turun bawah,sanggup patah balik ke bilik semata2 untuk pakai deodorant.Tapi,tak berapa suka pakai minyak wangi(memang jarang pakai pun)

16.Suke aktiviti outdoor(lasak) jugak walapun aku ni kategori tak lasak and lembik.Tapi,aku kureng pegi aktiviti sperti mendaki gunung sebab aku tak suke mnyusahkan orang,memandangkan stamina aku sngat lemah.Kalau panjat dengan geng2 sndiri je, takpe..

17.Tak berapa suka tengok kartun/3D...certain2 katun jer aku tengok,eg:spongebob,totally spice,cat n dog...

18.Drama bersiri omputih yang aku suke ,tak tahu lah kenape..mesti berunsur demon..haha.Yang paling aku suke charmed, reaper n supernatural..

19.Kalau rancangan realiti plak,rncangan feveret aku ,American Next Top Model..walaupun next top model kat ngara lain bnyak lg yang cantik2,tapi bagi aku ANTM la yang the best.

20.Agenda 1st utk diri aku lepas dpat gaji 1st nanti,bukan lah beli enset,baju ke...tapi agenda aku ialah memakai braces(skarang tak mampu).

21.Aksesori mekap yang aku rase penting utk aku, plg basic...bedak compact,eyeliner n lipbalm.Rajin sket,mascara..Lipstic(Actually lipstic ni x gune pn klau aku pkai.Sebab aku ade habit ketap bibir.Sejam kemudia mmg ilangla kaler lipstic tu),eyeshadow,blusher,foundation,eyebrow liner(eh,btol ke name menatang ni?)klau x de pun x pe.Tapi kalau dah dtg mood malas,nak tempek bedak pn malas.

22.Suke bace novel2 lame,seperti novel2 lewat 80-an @ 90-an.

23.Dah 10 kali pindah rumah setakat ni.Tapi,tahun lepas adalah kali pertama ktorang 1 family tinggal kat berek polis.

24.Mempunyai impian untuk melancong ke seluruh dunia (aku memang kaki jalan2,nak wat cane..dah ade tahi lalat kat tapak kaki)

25.Alergik dengan angka.Dulu2,nk wat soklan math,mesti ade minyak cap kapak kat tepi.Skarang ni pun,klau nak congak math skolah rendah pun fail (bahana pkai bnyak sangat calculator)


Ok.skarang mase mengetag orang.

aku tag sume orang yang bace post ni,classmate2 aku yg blum post mnde ni lg,dak2 usm yg lain dan jugak adik2 ku sekalian.

Once you have been tagged, you are supposed to write a note
with 25 random things, fact, habits, or goal about you.
At the end, choose 25 people to be tagged.
You have to tagged the person who tagged you
If I tag you, its because i want to know more about you

Okeh,setel akhirnye..

p/s :aku x sure la btol ke x dorang ni tag aku..ngeh3.Mane la tau ade cik snow2/Amy yang lain ke?Tp aku nak wat jugak,sebab mnde2 mrepek ni aku laju je..hee

4 comments:

fatiehah asmui on February 16, 2011 at 3:04 AM said...

hahaha...
ang ni mmg sgt berjaga2...aku segan nk tag name betol, takut korang xsuke..tu yang aku tag cik snow2..aku lupa nickname pjg hang ape, aku igt ade snow je..hehehe

nf on February 16, 2011 at 12:44 PM said...

Muat ke ko nak menari dalam shower kat DM tu? kekekekeke~

SnoW cRysTaL on February 16, 2011 at 7:45 PM said...

teah : haha,x per..ak agak je,sbab ang da kate classmate depan ayat tu,so aku rase aku la kot..hee~

uteh :ala,kire2 movement yang tak aggresif sngat..ang try la..hahaha

Jey on February 23, 2011 at 12:36 PM said...

awak suka kartunis CIKU?? wahaha

entri terbaru: Lelaki Berbau Ros



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei