Followers

13 June 2011

Kisah part time dan tragedi bas Trans~~

Posted by SnoW cRysTaL at Monday, June 13, 2011
Dah sebulan lebih sejak2 aku meninggalkan usm, dan masih melepak tak buat ape2.Hujung minggu lepas aku dah survey2 keje kosong kat area jitra..memang boleh tahan banyak,tapi semua nak pekerja tetap.Part time2 ni deme tak mboh layang (x mo layan) =(.Kebanyakan mintak aku isi borang dulu,and janji nak call.Banyak kedai aku dah g isi borang,kedai kain,kedai cosway,kedai jamu,klinik,farmasi.Tinggal kerje2 kat bengkel kete moto,jawatan pemandu lori or penggali kubur je yang aku tak isi lagi,muhahaha.Sebenarnya, banyak je lagi aku masih belum isi.Aku cadang dalam minggu ni kalau tak ade jawapan dari kedai2 tu,kene la keluar lagi carik keje lain pulak and isi borang lagi.

Dalam hati rase bengang jugak,mak aih,demandnye kedai2 ni.Sudah la mase mintak tu,ape2 info pun takde.Just iklan "jawatan kosong".Kalau aku tanye gaji ke,bile boleh dapat jawapan,masing2 geleng kepala sampai teleng sebab tak tahu.Haisy,etika mencari pekerja tu takde.Sepatutnye,kat iklan tu kene lengkap la brape nak bayar pekerja, berapa jam keje,and jawatan ape yang ditawarkan tu.Kang aku nak mintak jadik jurujual,tetiba jadik tukang cuci toilet lak,hahaha.And pekerja2 yang in charge bahagian keje kosong ni sepatutnye tahu la ape2 info yang nak bgtau kat si peminta sedekah kerja macam aku ni.Nak tawarkan kerja pun macam tak ikhlas,mane la pekerja2 nak ikhlas berkerja,tak gitu??Hmm,ape2 pun terpaksa bersabar je la.Berusaha dan tunggu lagi.Rezeki takdenye nak bergolek2 turun macam couple2 filem hindi yang syok duk berguling2 turun bukit kat taman mase nyanyi lagu Kuch kuch hota hai tu.

I AM 
SO,

Ape2 pun,sementara tengah free ni,baiklah kite memanfaatkan waktu2 ni dengan buat keje2 tak pekdah seperti bermukabuku,tengok movie,main game etc,hahaha.Bile dah kerja,dah tak berape free nak wat mende2 ni,tambah2 kalau kerja shift or kerja berbelas2 jam dalam sehari.



P/s: Best gak kan kalau tetibe hujan duit or aku ade mesin cop duit kat rumah,muhahhaha.

*******************
Sejak2 duk rumah aku agak banyak la minum air masak ,memandangkan mulut aku kering dan menggelupas.Aku minum 8 gelas macam yg disarankan la..takde banyak macam cina yang duk usung bekas air besar pi balik kelas tu.Tapi,still menggelupas gak bibir aku ni.Yang tak berapa nak best,asyik g toilet setiap sejam.Adoi..dah longgar aku rase injap uretra aku ni.Kalau kelas 2 jam ni,mesti tergedik2 dah berapa kali dalam ekon sebab asyik nak terkencing.Silap2 orang ingat aku wat tap dance dalam kelas,hahahaha.



Teringat mase aku on the way balik Kedah mase interview kat Kelantan hari tu.Bas tu berhenti lama kat Tanah Merah.Mase tu dah terasa nak terkencing,tapi sebab mase bas tu berhenti,aku tengah tido,macam malas nak g toilet.Selalunye aku akan tido smpai bas tu berhenti rehat kat Gerik,tapi kali ni aku tak dapat tido.Perghhh,azab aku tahan kencing dalam bas Trans tu.Abes setiap saat aku menyumpah2,tapi dalam hati je la.Tingkap bas pun aku bantai je tumbuk,hahaha.Kalau orang tengok aku time tu mesti kata aku sawan,haha.Naseb baik seat belakang sekali.Tapi kan......teng teng!!Tetibe je aku perasan pakcik driver spare tu berdiri kat belakang seat aku (muke pintu tempat pemandu tidor untuk bas double decker ).Aku pun menghentikan tindakan aku serta merta.Hahahah.Ehem,dalam hati  "eh,pakcik ni nampak ke aku duk ketuk2 tingkap bas ni ??" LOL.Lagi parah keadaan bila bas ni sampai Gerik lewat.Bukan 10 minit,tapi hampir 2 jam lebih.Cramp pundi kencing aku...huhuhu.Yang aku musykil, aku tak minum air langsung pagi tu,dan bas tu pun tak de sejuk sangat.Adoi,stress je mase tu,hahhaha.Sabor aje la.Moral of the story,kalau dah terase nak kencing tu pegi je le..Jangan malaz2..haha  ^_<

0 comments:



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei