Followers

23 June 2011

Sedikit-sedikit,lama-lama jadi bukit

Posted by SnoW cRysTaL at Thursday, June 23, 2011
Alhamdulillah.Setelah beberapa kali berusaha mencari kerja part time,akhirnye ada jugak yang sudi ambil aku bekerja.Untuk pengetahuan semua, Sabtu ni aku akan mula bekerja di sebuah pusat dobi dekat2 rumah aku ni.


Siang tadi aku pergi la jumpe owner dobi ni, sesi interview sebenarnya,tapi lebih kepada berbual-bual .She is very nice,pekerja kat situ pun sangat friendly.Aku agak dissapointed sebenarnya masa dia bagitau gaji,tapi menyedari kawasan aku ni kawasan luar bandar je,mana nak dapat gaji yang mahal (mahal ni bukanlah mahal beribu,mahal taraf part time la yang aku maksudkan) dan aku dah malas nak tunggu panggilan yang belum tentu aku dapat,jadi aku terima je.Dalam kecewa pun,aku still tunjuk semangat nak kerja depan owner tu,huhu, untuk kebaikan masa depan (kejadah??)Sikit2 pun rezeki kan?Sikit2,lama2 jadi bukit.

Gaji aku probably the lowest la antara kawan-kawan aku yang dah bekerja part time sekarang ni.Rambut sama hitam,rezeki lain-lain.Tapi,sekarang aku nak berfikir positif je.Mungkin dengan cara ni,aku maybe akan jadi sedikit berhemah kalau nak berbelanja.Ye lah,selama ni tak pernah berusaha nak dapat duit,belanja pun suka hati.Tak cukup main mintak je.Lagi satu,aku akui  menggosok pakaian adalah benda yang paling aku tak suke buat.



Sebab tu kat rumah aku suke pakai tudung indon, biarpun orang asyik cakap aku berusia kalau pakai tudung indon tu.FYI,aku memang takde tudung indon,aku rembat mak aku punye,huhu.Sanggup aku pakai baju kedut seribu sebab malas nak iron,hahah.Just wait and see je la,mane tau aku rajin iron baju lepas keje kat kedai dobi ni.

Ape2 pun,semua rezeki datang dari Allah s.w.t dan yang paling penting,rezeki ni halal.Thank you Allah.

5 comments:

sWeeT (",) on June 24, 2011 at 8:02 PM said...

Alhamdulillah... skrg2 nye ko dah dpt keje.. leh la prepared diri sblum keje btul2 t.. hehe..

miss nimnim on June 24, 2011 at 8:46 PM said...

yg penting pengalaman mie....papepon..kite dah ade duet nak berjimba-jimba

nf on June 24, 2011 at 10:05 PM said...

tahniah la.. dah dapat kerja.. nampaknye memang aku sorang je la dok goyang kaki mengabiskan beras mak aku kat rumah. huhuhu

SnoW cRysTaL on June 24, 2011 at 10:51 PM said...

eton-huhu...bg biasa bersusah2 dulu,kang klu aku cuti lame sangat,liat lak nak g keje,huhu

hanim-kumpul duit meronggeng + pengalaman..2 in 1,haha

uteh - ko takpe uteh,keje yang dtg cari ko,huhu

hamba Allah on June 26, 2011 at 8:11 AM said...

amy.. gosok jangan x gosok... hehee



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei