Followers

18 June 2011

Macam mana nak detect perempuan ayu yang tak pandai masak?

Posted by SnoW cRysTaL at Saturday, June 18, 2011


Korang pandai masak?Pernah ukur kepandaian korang memasak?Kita dapat tahu seseorang tu tak pandai masak, of course dari masakan dia dan behaviour dia di dapur,huhu.. =p



Macam mane nak tau seseorang tu tak pandai masak??Baca list kat bawah ni, sape makan cili,dialah terasa pedasnye..hahahaahah (gelak jahat)

Pertama, rupe dan rasa masakan korang tak sama dengan rupe dan rasa masakan mak korang.Lagi teruk rupa masakan korang tak normal.Contohnya,sambal patut jadik kaler merah,tapi korang buat jadi kaler kuning/hitam,ngahahaha..

Kedua, masa korang masak tu,serba serbi benda tak kena.Minyak tumpah la,ikan melompat keluar dari kuali la dan sebagainya.

Ketiga, korang menggoreng ikan/ayam sambil pegang hujung (i mean very hujung) sudip tu,dan jarak korang berdiri dari dapur adalah lebih kurang 1/2 @ 1 meter.

Keempat, orang yang makan masakan korang tu tersedak,tergamam,terpaku dengan dramatik sekali lepas merasa masakan korang.Bila korang tanya "sedap tak?",dorang tunduk / buat muka toya nak carik jawapan.And dorang tak dapat nak habiskan masakan korang even 1/4 pinggan pun.

Kelima, korang pun tak lalu nak makan masakan sendiri.

Keenam, korang masak benda sama 4,5,6 kali pun tetap tak menjadi.

Ketujuh,bila korang terpaksa masak untuk ramai orang,korang rasa bingung @ gelabah bila takde bantuan kat dapur.

Kelapan, paling teruk dari semua list kat atas ni,korang tak kenal pun bahan-bahan yang korang nak masak tu.HAHAHAHA

Oke,the end of the list. *************************************

Sebenarnye,untuk kesekian kalinya aku masak sambal tak jadik.Grr,bengang and rasa down,haha..Hari ni,sayur jer kot aku rasa normal.Argh,stress..tak boley kawen lagi ni..sob3,haha

 Sambal ayam yang takde bau harum dan rupe pelik sket dari yang mak& adik aku buat =_=
p/s-ayah aku cakap terlebih rasa rempah


Ikan goreng yang macam baru lepas eksiden kena langgar lori T_T


 Ni je aku rasa normal,tapi takde sedap mane pon..

Sambal goreng kat hujung tu ayah aku yang buat,sebab aku da surrender lepas sambal ayam aku tak jadik..Ayah aku masak better dari aku..huhu T_T


Dengan ini,aku declare yang aku memang TAK pandai masak.Nak kawen dengan chef @ vegetarian la cam gini...~

5 comments:

Unknown on June 18, 2011 at 4:51 PM said...

No.3 tu nisah!
muahahaha...sebab takot kne mnyak panas..haha.. >,<

SnoW cRysTaL on June 18, 2011 at 8:37 PM said...

hahaha,nisah x pe, masak camtu pun sedap...huhu...;)

Anonymous said...

ahhh xdeeee... no.3 tu bukan sbb x pandai masak. haha giler terasa. aku pon duk jaoh takot minyak panas haha

SnoW cRysTaL on June 19, 2011 at 2:59 PM said...

terase ke zati?hahah..x de la,ciri2 tu sebenarnye based on diri aku la..tp sebenarnye ramai je yg duk jauh dr kuali kan?mesti la sebab x mo kene minyak panas..tp aku melampau jauh,hahaha...

nf on June 20, 2011 at 1:47 PM said...

aku rase aku tak pandai masak sangat pun.. tapi aku tak terase pulak. hahahahahhahah blagak pulak. tapi tak smestinye mcm tu kot.. :P



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei