Followers

23 November 2009

2nd day

Posted by SnoW cRysTaL at Monday, November 23, 2009

Frustrated + Bengang +terrible.

3 words ni jer yang bley aku guna utk menggambarkan experience hari ni.Bak kata orang jepun. "saite da yo"

bukan aku jer yang rasa,member2 aku sumer rasa mende yang same..frust dengan sikap staff yang kerek ntah ape2.Tau la nak balas dendam pun,sbb dorang dulu kene mcam ni.Sebab orang2 mcm dorg ni la Malaysia x maju.Yer la,orang bagi la guide supaya kitorang dapat bagi perkhidmatan terbaik masa kerja nnti.Bila la agaknya budaya revenge ni nak dihapuskan..bukan ape,yang rugi negara kita jugak.Bila fresh graduate x reti buat kerja,mula la nak salahkan kitaorang.X salah kan bermanis muka,share experience or knowledge sikit..kalau x mau share pun,x kisah.tp at least senyum la sikit or berbasa-basi la sikit.Bukan ker budi bahasa budaya kita??Nak aku nyanyi lagu siti "kurik kundi" depan dorang ker??kang klau aku da stat,x dapat wat keje kot nanti..

*X perlu la kan nak kerek2 camni*

tengok..!kan aku da stat ceramah..isy..

Untuk hari ni,ak n partner aku,eca,










ktaorang kene observe bilik angio,fluoro and DCSA and interview la staff2 kat sane..

mula2 kitaorg msuk blik angio,pagi2 lg,blum ader case..ader la staff nurse yang wat preparation kat situ.x per lagi,sbb dia baik..n ktaorang pn blom ader msalah..then,msuk blik fluoro mmg penuh orang,doc 1 team,dlam 5-6 org jugak,pelatih KIST,radiographer..

Dengan penuh tatatertibnyer(eceh),ktaorang msuk bilik n cuba bertegur sapa dengan staf kat situ,tp sedihnyer ktaorang x dilayan..berdiri bodoh jer kat corner.Tp sbenarnya,ktaorang ni kira bernasib baik,sbb ader la jugak 1-2 orang yang layan sikit2(aku ni da cukup baik kan??layan sikit pun aku bagi kredit jugak tanda trime kasih =/ ) Staff bilik lain( x payah la aku ckap bilik mane kan),klau tanya busy ker x,dia jawab

"x nampak saya tengah buat ape ni?"

nak tau dia buat ape jer??minum air sambil layan facebook..amboi,busyyyyyynyer.Kalau handle patient tu x per la jugak.Pastu klau tanya pun angguk,geleng jer.Aper?dah x der suara sangat nak cakap?ker mulut ader mas?ker mulut busuk sangat,nnt malu pulak..grrrr

aku dengar orang crite pun da geram,kalau jadi kat aku..isy,x tau la nak kate ape..Ak td wlaupun staff2 tu kerek,tp nasib baik la x der yg ckap kuang ajar..ala2 nak kuang ajar tu ade..perli2,pandang2 slack..benci!! g la pandang bini ko kat rumah tu!!!

nasib baik la pgwai sains yg dr psk tu dtang..at least ader la jugak guide.Dia la yang explain mcam2 kat ktaorang.Thanx bangat ya..=) Ade la input walaupun sikit.Nak harapkan orang2 yang "sibuk" tu,jangan harap la..

Last2,ktaorang escape and "communicate" antara geng2 ktaorang jer..sampai ke sudah aku n eca x masuk2 bilik tu lagi,kul 4 trus g sign out jer,ahaha..lantak r,aku x rugi pa per,ktaorang bukan praktikal lagi ponn..

Dah la..kalau ikut rasa x puas hati,memang x abes la aku nak crite..

0 comments:



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei