Followers

22 November 2009

My 1st day

Posted by SnoW cRysTaL at Sunday, November 22, 2009
Hujan masih turun...brenti kejap,hujan balik,brenti kejap,hujan balik...
Muram jer kan ari2..ak mmg suke musim hujan sbb sejuk jer selalu(bile lg kan nak brangan duk negara2 sejuk..XD)..tp yg aku x suke sbb becak n banjir..tp biasa la..setiap benda or perkara yang wujud kat dunia ni mesti ade pro n cons nyer...=)

isy..melalut lak aku..sbenarnya nak citer psal 1st day kat jabatan radiology ari ni..
pg2 lagi ktaorg da smangat tunggu kat depan pejabat jabatan radiology...geng ktaorg mmg bising klau letak kat mane2 pun..haha..tp bukan yg tu aku nak citer.Nak dijadikan kisah..tunggu punya tunggu...en. nik x sampai2..usahkan tuan punyer badan,batang hidung pn x nmpak.Last2 gee,classmate aku jadik mgsa kena g tanya nurse kat kaunter filem.Rupenya en nik ade kursus hari ni..dan ktaorg x diinform langsung!!Sakit hati x??tapi,x per la..maybe dia pun bzy,x sempat nak inform..itu nasib baik tanya,kalau x sampai tengah hari la tercongok kat kerusi depan bilik MRI tu.Bak kata pepatah melayu,malu bertanya,sesat jalan...ewahh...berperibahasa lak aku..

Lepas tu,ade sorang staff lain suruh ktaorang g lab medical radiation(med rad),so,berjalan la ktaorg.Sbb ak singgah atm withdraw duit,ak sampai lambat sikit kat lab.So,ak x taw ape yg berlaku waktu ketiadaan aku.Sampai2 lab,sorg pegawai sains(*x yah la sebut nama yea) tu suruh ktaorg g carik en Hasni kat tingkat 3!!adoi...pagi2 ni memang bagus untuk exercise,kan?kan?..tangga dah la curam habes..naseb ktaorang baik,sbb en Hasni sudi tolong,walaupun dia pun x diinform pasal attachment ktaorg.Berjalan la lagi ktaorg g jabatan balik..letih woo ulang alik spital n school a.k.a tmpat lain panggil fakulti.(orang jarang2 exercise mcam aku ni mmg cepat letih..ahahaha)

Then,untuk hari first ni,grup ktaorg x split lg ,en Hasni just bawak ktaorang meronda satu jabatan..Banyak jugak la bilik,dekat 10 jugak la..ade bilik MRI,CT scan 2 blik,Angio,Fluoro 2 blik,DCSA,mammo,general radiography.Kesian la aku tengok baby or orang tua yang datang..mcam sakit jer wat rawatan2 ni..tp sakit ke x,wallahualam,sbab ak x penah wat.Tp kalau inject2 contrast media tu aku rasa sakit la kot..Untung aku bukan doc or nurse..ak mmg x brape la klau nak handle2 patient ni..Naseb baik ktaorg mengadap machines jer..

Memang letih la asyik berjalan jer..jadik,pantang nampak kerusi..aku mesti duduk punyer,haha..
classmate2 aku pun da stat pikir,ni baru ari 1st,camner lg 3 mggu?..haha..almaklumla,ktaorg x biasa lg masuk klinikal,x macam kos2 lain,so ktaorang nipeghak(dlm bahasa kedahnyer) or darak(dlm bhasa klatenya) or jakun(bhasa yg pling rmai org pham...kot) sikit..padahal macam ni la kalau keje nnt.Amboi,nak relax jer kejenyer yea??

Ktaorang punyer jalan2 makan angin(ker makan radiation??) berakhir pada waktu tengah hari,x perasan lak jam brape,tp masa ktaorg g cafe lepas tu,mmg ramai la berpusu2 kat cafe,so logiknyer pukul 1 la kot,waktu standard lunch kan..

Esoknyer,ktaorang kena berkumpul 8.15 am lagi..tp x tau la kena stay kat klinik smpai tgah hari ker petang..kita tunggu dan lihat jer la esok..

Bed time..oyasumi nasai!!!

0 comments:



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei