Followers

31 January 2010

Aku Nak Yang Itu~

Posted by SnoW cRysTaL at Sunday, January 31, 2010
Aku suka shopping.Tp nak kata shopping tu sebati ngan aku,x bley jugak..sbb bukannya aku ade duit pun..
Alangkah bagusnya kalau tetiba hujan duit...haha..ok,aku senget.Tp aku bukan materialistik.Bagi aku,shopping tu satu kepuasan.Ia sangat berbeza dengan shopping brg keperluan.Bila aku tahan habit shopping aku untuk satu tempoh masa tertentu,bila dpt beli je,ak trus dpt tarik nafas lega+puas..Segala hormon2 excited n gembira aku naik mendadak.Sebab itu bahaya bawak aku ke tempat2 seperti rantau panjang.Even wakaf che yeh yang x best tu pon,duit bley abes gak beli tudung.Aku x kira murah ke mahal,aku bantai jer..Yer la,aku bkannya brand conscious pown..sebab x layak nak brand conscious pon..hahaha.x der duit buat cara x der duit.Haha..at least aku ni sedar diri la jugak..Time x der duit,telan air liur je la tengok brg2 best kat supermarket..

Mak aku kurang percaya nak bagi duit banyak kat aku,bila aku mntak nak beli barang.Sebab tu dorang selalu mintak list barang yang aku beli..sebab kalau bagi jer,mesti x der balance punye..sebab tu kena bg duit cukup2 jer kat aku..Lain la adik aku,pndai la jimat sket dari aku.Kalau waktu skolah dulu,duit aku banyak abes untuk makanan,and barang2 catalog..x kira la avon ker,catalog xx ker,catalog x der jenama ker..
Waktu matrix lak,aku banyak abeskan utk brg2 kat watson,mkan tempat2 yg konon2 ekskusif sket,and subang.Hmm,sebut subang,da lama giler x beli subang.Dulu aku suke collect subang,tambah2 anting2.Telinga pun da baper kali tebuk.Tutup,tebuk..tutup,tebuk lagi.Kalau dikalangan rummet2 aku..bila ktaorang abes beratus..aku sorang jer yg x der brg(means x nmpak beli ape)..Sebab sumer brg aku kecik.Bayangkan duit elaun matriks kejap jer abes,sedangkan dalam masa yg sama aku guna elaun matrix+elaun pama(sbb rumah aku dekat).Da masuk u,brg abes utk kegunaan awal2 sem,seperti beli makanan2 over merepek,air 3in 1 byk jenis,konon la nak setiap jenis minuman kat bilik,yg bercoklat,tea,coffee,air jus....Aku rasa makanan jer da beratus..baju jarang2 beli,tp skali beli ,aku rembat banyak2 trus..Lagi satu ,aku kuat beli brg2 utk kuruskan badan.Slimming gel la,slimming salt la,cd exercises tiap2 sem aku beli,Lax 5 la.Tp hakikatnya,aku x disiplin pun dlm pkai mnde2 ni..Mana la nak berkesan..Lax 5 dulu,beli jer,last2 bwak balik bg mak,sbb rasa dia...urggh..uwekk,x sedap.Then,mak aku berleter..

"Nak beli sangat,rasa mcm ni pn x ley tahan"

Sebab dulu aku da penah minum tea org kg mak aku..rasa sgt terrible.Cream2 lak,dia suh pkai 14 hari straight,aku pkai x smpai sminggu da brenti...pastu pkai bile rajin jer.
Ni ranking brg2 yg aku suke beli,tp x slalu dpt beli...

  1. Baju(termasuk seluar ..pndek kata pakaian la)-->yg ni sebab mmg slalu pkai.Aku cepat jemu dengan baju2 yg da sedia ada.Lgpun,ak x reti sgt jaga baju.Dah jemur x reti2 angkat,mmg cepat lusuh la kan baju.
  2. Brg2 pnjagaan muka/badan-->ni kes terpengaruh dengan iklan@testimoni
  3. Beg @kasut@aksesori@jam-->semua ni berada di ranking yg sama,sbb aku kurang tertarik nak beli..kecuali kalau aku mmg berniat.
  4. buku@majalah-->dulu aku kuat beli buku,cuma skang da kureng..x bca novel sgt pn sjak2 msuk u ni
  5. brg2 utk masak-->yg ni kdg2 jer,bila balik rumah jer...tp aku suka beli utk brg2 resepi yg ak nk try,bukan brg dapur hari2..Mak aku suke berleter,aku ni suke makan pelik2..Sebab tu,bila mak aku x der,bermaharajalela aku menerai resepi2 baru.
  6. brg2 elektronik-->enset,mp3,external...Aku jarang beli,sbb yg ni mmg ayah aku x bg beli sndiri(tp mp3 n external tu bley jer beli sndiri)
  7. motor/kereta-->ni of coz la x dpt beli.Ni aku tulis in term of masa2 akan dtg.Aku sgt bernasib baik sbb aku bukan peminat kereta..so,dapat beli viva jer pn x kisah.
Sebenarnya kan...aku tulis entry ni,sebab.............sebab..................














.Aku berkenan satu baju dalam catalog tu...setiap kali aku tengok,hati aku berperang..nak beli ke x,nak beli ke x nak?kalu beli,bole ikat perut ke nnt?ngee~~


aku da lama tahan tengok catalog2 kat bilik tv dm1 ni..hoho...hari2 catalog tu menggoda aku.
"Aimi...dtg la tengok"
"Aimi.......banyak baju cantik2 ni"
"Aimi...........murah jer ni"

Ciss...pndai pulak catalog2 tu bercakap....

0 comments:



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei