Followers

27 February 2010

tersalah cucuk lubang!!!

Posted by SnoW cRysTaL at Saturday, February 27, 2010
Perkara ni da pernah berlaku dulu.Sekali.Kat rumah..Memang aku cuak sangat2..Sebab masa ni terbayang duit dalam bank yang tinggal seciput jer..



Masa cuti CNY ari tu, aku bagi la adik aku tengok konsert NEWS yang baru tu, diamond concert..Sebab aku dah tengok,ak biar jer la adik aku tengok sorang2..

Dalam petang sikit, kitaorang rancang nak keluar jalan2...Dengan assignment tak siapnye,aku g outing dengan adik aku..

Malam,sebelum tidur. Tergerak hati aku nak on laptop sekejap, online 2-3 minit, check emails.. Tapi..........

Laptop tak boleh on.Huh!Automatik aku terbayang assignment diagnostik radiology aku yang still 0% in progress tu.Cuak + sedey..Waktu tu aku terbayang motherboard yang rosak...mahal dowh nak ganti baru, dengan dvd drive nyer rosak..

Aku : Ngah, petang tadi tutup tak laptop?
Angah : Mana angah tau,bukan petang tadi kaklong shut down ka?
Aku : Eh, tadi dia tengok last.Ingat ke shut down dah,tengok gelap jer skrin monitor petang tadi..

Serta merta mood hilang.Dalam kebingungan aku fikir pasal laptop + assigment tak siap ,aku terlelap. Esoknya, aku nekad bawak laptop g kedai.Kalau mahal pun nasib la..aku berharap je laptop aku tak parah. Sebelum keluar ,aku try on sekali lagi...

Terpampang perkataan ACER besar kat skrin!!Yesss...miracle betol...Semalam ,biar aku tekan punat on sampai relai pun laptop aku tak nak on.Tapi,aku tetap bawak laptop aku g update and install antivirus baru kat kedai.Kot2 la laptop buat perangai sebab banyak sangat virus membiak dalam hard disk aku,smpai siap boley buat pesta lagi trojan,worm tu sumer..Alhamdulillah..aku selamat anta assignment setelah sehari suntuk aku jadik workholic depan laptop.Cet..bukan senang tu aku yang malas ni nak jadik workholic.

**********************
And now...Tadi sekali lagi aku cuak sebab laptop tak leh on. Kebetulan tadi, bilik aku blackout..Automatik laptop aku terus off since tak pakai bateri..Lepas aku g tolak switch kat mende alah yang buat bilik aku blackout tu, aku try on laptop. 

Ohh...no!!! Laptop tak nak on..Aku dah start risau.Aku sekarang bukan setakat sengkek,muflis,papa kedana...ni dah sampai tahap merangkak tepi customer kat kedai makan,buat puppy eyes,  mintak makanan...

Aku : Akak manis,abang macho...mau sikit makanan bole??Saya sudah 10 hari juga tarak makan..
Couple tengah makan kat kedai western,
si lelaki : shuh,shuh....sini tak der makanan free,naah amek 50 sen,pegi beli roti...isy,potong stim btol la dia ni..nak dating pun susah.
si perempuan : Ala,yang...kesian eh dia..Dapat pahala tau tolong...
Aku : betol la akak manis..Saya ni merempat,baju pun kutip dekat mpkb juga....Tolong  saya, sikit rasa juga pun tara apa..Untuk ada tenaga pigi kutip tin ..Semalam tin saya ,itu orang lain suda curi la akak..sudah 10 hari punya kumpul..
Si lelaki : betol ni 10 tak makan ??Macam sihat jer aku tengok...
Aku : Hihi..saya sudah 10 hari juga tara makan stik..tapi hari2 saya makan nasi..itu pasat sihat...

Dan.......Stik itu pun terbaling ke muka aku...

Cet,melampau punye hiperbola kemiskinan aku. Tapi,,serius,sengkek!

Adeh,macam mana nak buat ni???Memang yellow light kat laptop charger tu tak nak nyala. Puas dah aku tutup,bukak,tutup,,bukak,tarik,cucuk,tarik,cucuk.Sekali,aku terpandang ,yang aku adjust plug dr tadi tu, plug periuk nasi..Ooh,shit!!Aku tersalah cucuk plug periuk nasik kat tempat yang biasa aku cucuk plug laptop.
Tapi ,pada masa yang sama ,bersyukur jugak ,sebab charger aku still ok...
Alhamdulillah....

0 comments:



 

-SnoW CrystaL WorLd- Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei